Köpvillkor

Löpning i Sälen

Betalning Hos oss kan du betala med Kort (VISA/MasterCard), Swish (förskottsbetalning) och mot faktura 10 dagar.

Garanti Vi har samma garantier som tillverkarna lämnar.

Ångerrätt/reklamation Som konsument har du enligt Distans- och hemförsäljningslag 2005:59, under vissa förutsättningar, rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar, från den dag då du emottog varan. Du som konsument har rätt att undersöka om varan passar eller har de egenskaper du är ute efter. Om du som konsument inte är försiktig, använder eller hantera varan på ett sätt att den avsevärt minskar i värde eller inte kan säljas som ny kan du bli skyldig att ersätta Runon för varans värdeminskning. Ångerrätten gäller endast konsumenter, ej företag. Varan skall skickas tillbaka i originalförpackningen.

Skicka aldrig varor till oss i retur utan att först ha kontaktat oss och fått din reklamation godkänd av oss, om så sker fråntar vi oss allt ansvar.  Om produkten under dessa förutsättningar skulle skadas eller försvinna ansvarar Runon inte för produkten och eventuella kostnader.

Du kontaktar oss via E-post info@runon.se
Ange ordernummer, artikelnummer, varför du vill reklamera, returnera eller ändra i din beställning. Vi återkommer vi till dig med instruktioner om hur du skall returnera varan.

Du kan även använda konsumentverkets blankett för ångerrätt och skicka denna till oss med post. Men snabbast hantering får du ifall du kontaktar oss först.
http://publikationer.konsumentverket.se/sv/publikationer/regler/2angerblankett.html

Tvist
Vi tillämpar alltid konsumentköplagen och vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Som privatperson har du enligt konsumentköplagen 3 års reklamationsrätt för varor köpta efter den 1 april 2005. Du kan också använda
den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats:

http://ec.europa.eu/odr

Kontakta oss via E-post  info@runon.se

vi utrustar löpare